"EVERYONE CALLS ME LOL"

Jag såg "LOL" nyss. Månader har jag väntat på något som varar lite mer än en timme? Var det värt det? HELL YEAH! Jag var på förhandsvisningen på "Park" vid Stureplan. Filmen levde absolut upp till mina förväntningar och mycket mer. Detta var inte "another teen movie" som "Mean Girls" eller resten av Lohan filmerna. Det var inte en "bli ihop-gör slut-bli ihop" film heller. Filmen hade en bra balans. Det känns konstigt och smörigt att säga detta men, jag lärde mig så mycket och den hjälpte mig. Jag kan absolut relatera till Lola och hennes mammas relation. Filmen lärde mig att våga acceptera sina misstag, liksom andras samt förlåta. Att se någon som var i en sådan liknande situation var verkligen underbart. Filmen var äkta, relationerna och deras sätt att agera- Inget var tillgjort. Filmen är absolut sevärd. Man måste inte älska Miley Cyrus eller tonårsfilmer för att gilla denna film. Dock säger jag så här, lite smått stereotypiskt, att den passar kvinnor bättre. Det är eftersom man kan relatera så mycket till de tre generationera som finns i filmen; Mormor, mamma och dotter. Killar har inte samma relation till pappa och farfar.

Lola är så lik sin mamma och hon kan inte se det och Lolas mamma är så lik Lola och hon kan inte se det. Folk är så mycket smartare än vad man tror, de förstår mer än vad man själv gör ibland.
Filmen allt som allt? Den var gullig, asrolig på vissa ställen, enkel och fantastisk :) Det som jag gillar med filmen är att den får dig att tänka. Höll på att börja gråta på ett ställe, fattar inte varför :)


Hur var Mileys skådespelar-insats? Bra. Hon har lärt sig sedan "The Last song" och det kändes som att hon var mer lik sin karaktär i den här filmen. Hon var väldigt bra. Jag var inte lik hennes karaktär på utsidan men på insidan var vi lika. Jag är så lycklig just nu ^^


Längtar tills alla läsare får se filmen och höra era åsikter om den! Ni MÅSTE kommentera och berätta vad ni tyckte! Som ni ser avslöjade jag inget av handlingen, men ni får se själva vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åhhh, längtar tills jag också får se den! :) den tillfälliga designen är jätte super fin! Jag tycker du ska ha kvar den :D

2012-06-08 @ 15:14:57
Postat av: hanna

Hej! Är det den 13 Lol kommer ut i sverige eller i USA, blir sjukt tacksam för svar!

Kan inte fatta att du har sätt den ,jag är så otroligt taggad.

2012-06-09 @ 22:44:15
Postat av: Madicken Jurk

I love yout movie i wany to have a life so you have in the movie. i love you end the movie.

2012-07-23 @ 11:33:45
URL: http://www.123minsida.se/missmadicken

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din email (Valfritt):

Din blogg/sida:

Vad vill du skriva?:

Trackback
RSS 2.0